Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op vragen die vaak gesteld worden.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij, stuur ons dan een bericht op de pagina ‘Info/Contact’.

Inschrijven, contract wijzigen/opzeggen

Ik wil mijn kind aanmelden. Hoe kan ik dat doen?

Je kunt je kind inschrijven via onze website. Nadat we je inschrijving ontvangen hebben, kijken we of er direct plaats is en anders kom je op de wachtlijst. Zodra we je een plek kunnen aanbieden, nemen we contact op om de mogelijkheden met je te bespreken. 

Hoe kan ik mijn tweede /volgende kind aanmelden?

Bij gezinsuitbreiding of bijvoorbeeld interesse in een andere dienst (zoals de overgang van Kinderdagverblijf naar Buitenschoolse opvang ) kun je dat direct via info@bredeplein.nl opgeven. Natuurlijk mag je ook altijd telefonisch contact met ons opnemen.

Wat gebeurt er na mijn inschrijving?

Nadat je jouw kind hebt ingeschreven, gaan wij direct met je inschrijving aan de slag. Op het moment dat er een plek beschikbaar is, ontvang je een overeenkomst. Tot die tijd komt je kind op de wachtlijst. Uiteraard ben je ondertussen van harte welkom om eens langs te komen voor een rondleiding.

Zijn er kosten verbonden aan de inschrijving?

De inschrijfkosten bedragen € 10.00 per inschrijving. Na ontvangst van het inschrijfgeld wordt je kind bij ons ingeschreven.

Ik wil mijn contract wijzigen. Hoe kan ik dat doen?

Mocht je iets willen wijzigen, ontvangen wij graag je verzoek via info@bredeplein.nl zodat er geen verwarring kan ontstaan over de wensen. Onze planner kan dan direct de mogelijkheden bekijken en terugkoppeling geven.

Ik wil naar een andere vestiging overstappen, kan dat?

Als er een plek beschikbaar is kan dat zeker! Laat onze planner weten via info@bredeplein.nl dat je wilt overstappen, per wanneer je wilt en welke dagen een optie zijn en ze bekijkt graag de mogelijkheden voor je. Als er geen plek is, word je op de wachtlijst geplaatst.

Kan ik mijn contract pauzeren?

Nee, het contract tijdelijk opzeggen of pauzeren is niet mogelijk, we kunnen een plek helaas niet vasthouden tot op een later moment. We kunnen je wel weer op de wachtlijst zetten en benaderen als er mogelijkheden zijn om opnieuw te starten.

Kan ik het contract verlengen als mijn kind 4 wordt?

Een contract voor het Kinderdagverblijf of Peuterspeelzaal loopt automatisch af op de dag voor de 4e verjaardag. Verlenging is helaas niet mogelijk.

Wordt mijn KDV contract automatisch een BSO contract?

Nee. Indien je interesse hebt in een plek op één van onze BSO’s, dan is het belangrijk dat je je hiervoor inschrijft. Klik hiervoor op de knop ‘Online inschrijven’ onderaan deze pagina.

Mijn kind gaat naar school, moet ik zelf opzeggen?

Een contract voor het Kinderdagverblijf of Peuterspeelzaal loopt automatisch af op de dag voor de 4e verjaardag. Je hoeft alleen zelf op te zeggen indien je eerder wilt opzeggen. Opzeggen kan via info@bredeplein.nl. Houd rekening met één maand opzegtermijn.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

Opzeggen kan met een opzegtermijn van één maand. We werken met een minimale plaatsing van 2 maanden na het ingaan van het contract. Je kunt je contract wijzigen of opzeggen door een e-mail te sturen naar info@bredeplein.nl.

Ik wil mijn contract annuleren voordat mijn kind bij jullie start, hoe werkt dat?

Bij een annulering minder dan een maand voor de start van de opvang, worden de volledige kosten van de eerste maand opvang in rekening gebracht.

Wat is de opzegtermijn?

Opzeggen kan met een opzegtermijn van één maand. We werken met een minimale plaatsing van 2 maanden na het ingaan van het contract. Je kunt je contract wijzigen of opzeggen via info@bredeplein.nl.

Extra dagen aanvragen, ruilen en afmelden

Hoe kan ik doorgeven dat mijn kind niet komt?

In het ouderportaal kun je de afwezigheid van je kind doorgeven. De geannuleerde uren komen in je tegoed. Met je tegoed kun je extra opvang afnemen
Is je tegoed op, dan wordt extra opvang doorberekend.

Kan ik dagen ruilen?

Direct een dag ruilen kan niet. Wel kun je een opvangdag annuleren. Deze komt dan in je tegoed. Uit je opgebouwde tegoed kun je dan extra opvang aanvragen.

Wanneer kan ik een dag ruilen?

Direct een dag ruilen kan niet. Wel kun je een opvangdag annuleren. Deze komt dan in je tegoed. Uit je opgebouwde tegoed kun je dan extra opvang aanvragen.

Wanneer wordt mijn aanvraag voor extra opvang goedgekeurd?

Als er een plek beschikbaar is voor jouw kind wordt de dag goedgekeurd. In de praktijk betekend dit doorgaans dat er een ander kind afgemeld moet zijn voordat opvang voor jouw kind goedgekeurd kan worden.

Ik ben op vakantie, kan ik deze dag(en) inhalen?

Wanneer je geen gebruik maakt van jouw contractdag, verlies je deze dagen. Maar, voor alle dagen die je afmeld kan je extra opvang aanvragen via het ouderportaal. Extra opvangdagen kunnen ingezet worden wanneer er plek beschikbaar is op de groep. Houdt er rekening mee dat lang niet alle opvangdagen goedgekeurd worden. Aan het einde van elk kalenderjaar vervallen niet gebruikte opvangdagen.

Kan ik een feestdag inhalen?

Feestdagen kunnen niet ingehaald worden of in mindering gebracht worden op de factuur.

Hoe lang is mijn tegoed geldig?

Jouw tegoed kun je tot en met 31 december van het lopende kalenderjaar gebruiken. Ongebruikt tegoed vervalt na deze termijn.

Zijn tegoeden overdraagbaar?

Nee, tegoeden zijn kind- en dienstgebonden. Bijvoorbeeld: tegoed van de dagopvang kan je niet meenemen naar de buitenschoolse opvang. Tegoed is niet overdraagbaar naar een ander kind, zoals een broertje of zusje.

Kan ik een extra opvang aanvragen?

Ja, je kunt via het ouderportaal extra opvang aanvragen. Je kunt hiervoor het opgebouwde tegoed gebruiken. Heb je geen tegoed, dan worden extra opvanguren in rekening gebracht. Eenmaal goedgekeurd kan de extra opvang niet meer geannuleerd worden.

Mijn aanvraag voor extra opvang is afgekeurd, wat nu?

Helaas is er op dat moment geen plek beschikbaar. Je kunt proberen om een andere dag aan te vragen.

Mijn aanvraag voor extra opvang is goedgekeurd. Hoe gaat de betaling?

Extra opvang betaal je vanuit je tegoed. Heb je geen tegoed, dan wordt de extra opvang in rekening gebracht.

Ik wil mijn aanvraag voor al mijn kinderen indienen, kan dat?

Ja dat kan. Via het ouderportaal kun je aangeven dat je aanvraag voor al je kinderen geldt.

Ik heb de extra opvang toch niet (meer) nodig. Wat nu?

Je kan de extra dag afmelden via het ouderportaal. De afmelding is dan wel definitief en kan niet meer gewijzigd worden. Eventueel gebruikt tegoed wordt niet gerestitueerd.

Betalingen

Waar vind ik mijn factuur?

Facturen ontvang je per e-mail én in het ouderportaal op of rond de 24e van de maand.

Waar vind ik mijn jaaropgave?

De jaaropgave vind je in het ouderportaal onder ‘mijn account’ en dan ‘jaaropgaven’.

Wat moet ik doen als mijn factuur niet klopt?

Twijfel je of je factuur klopt? Neem dan contact op via info@bredeplein.nl. Wij kunnen meekijken naar de totstandkoming van de factuur en uitleggen waarom deze is ontstaan.

N.B.
De totale kosten per jaar (volgens het contract) worden verdeeld over 12 gelijke maandbedragen gefactureerd. Je ontvangt dus ook in vakantieperioden een factuur.

Ik heb een vraag over een factuur, waar moet ik die stellen?

Een vraag over een betaling, betaalherinnering of een betalingsregeling kan je direct aan onze collega van de administratie stellen via info@bredeplein.nl. Vermeld hierbij jouw debiteurennummer. Ook een vraag over de totstandkoming van de factuur kun je stellen via dit mailadres.

Tarieven

Wat zijn de kosten voor opvang?

We hanteren een vaste uurprijs per dienst/contractvorm. De tarieven vind je op de locatiepagina van de vestiging.

Heb ik recht op kinderopvangtoeslag?

Of je recht hebt op kinderopvangtoeslag hangt af van een aantal voorwaarden. Deze voorwaarden zijn:

  • De inwonende kinderen staan ingeschreven op je woonadres.
  • Jij als ouder of je toeslagpartner betaalt de kosten voor kinderopvang.
  • Jij en je partner werken beiden of krijgen van de gemeente of UWV een bijdrage op grond van de Wet Kinderopvang.

Of je recht hebt op kinderopvangtoeslag en hoeveel kun je bekijken op Toeslagen.nl. Vanuit Bredeplein kunnen wij geen uitspraak doen of je wel of niet in aanmerking komt voor Kinderopvang Toeslag, dit is per gezin verschillend. De hoogte is afhankelijk van jullie gezamenlijk inkomen.

Hoe kan ik mijn kinderopvangtoeslag berekenen?

Op https://www.berekenhet.nl/kinderen/kosten-kinderopvang.html  kun je een proefberekening maken van de kinderopvangtoeslag voor jouw specifieke situatie. Zo weet je precies hoeveel toeslag je kunt ontvangen.

Wanneer veranderen de tarieven?

Elk jaar wijzigen de tarieven per 1 januari. In november ontvang je bericht over de jaarlijkse tariefsaanpassingen voor het volgende jaar.

Krijg ik bij een tweede of volgend kind korting?

Nee, aan een tweede of volgend kind zit geen korting verbonden. Bij een tweede kind krijg je als ouder in verhouding wel meer kinderopvangtoeslag via de Belastingdienst wanneer je hiervoor in aanmerking komt. Wel krijgt een broertje of zusje voorrang op een plek.

Kan ik de kinderopvangtoeslag rechtstreeks naar Bredeplein laten overmaken?

Nee, je kunt de kinderopvangtoeslag niet direct door de belastingdienst aan ons laten overmaken.

Diensten en producten

Welke diensten bieden jullie aan?

Kinderdagopvang (0-4 jaar), buitenschoolse opvang (4-12 jaar), peuteropvang met of zonder VVE (2-4 jaar). Voorschoolse opvang (VSO) is ook beschikbaar op onze locatie Hogenkampseweg 43 – Renkum.

Hoeveel weken per jaar bieden jullie opvang?

Bij de kinderdagopvang bieden wij opvang voor 52 weken per jaar. De peuterspeelzalen bieden opvang voor 40 weken per jaar, gelijk aan de basisscholen.

Zijn BSO contracten inclusief hele dagen opvang tijdens studiedagen / schoolvakanties?

Ook op vakantie- of studiedagen kan je kind op aanvraag hele dagen terecht bij onze Buitenschoolse opvang. De vakantiedagen zijn dus inclusief. 

Met welke scholen werken jullie samen voor BSO?

De BSO’s in Renkum werken samen met alle basisscholen in het dorp.

  • Airborneschool
  • Pr. Beatrixschool
  • de Atlas
  • de Keijenberg
Bieden jullie tweetalige opvang aan?

Voor zoveel als mogelijk spreken we met kinderen uit internationale gezinnen zowel Nederlands als Engels.

Klachten

Waar kan ik een klacht indienen?

Heb je ergens zorgen over, wil je iets bespreekbaar maken of een klacht indienen, dan vragen we je om contact op de nemen met de leiding van de vestiging. We gaan graag met je om tafel om samen tot een oplossing te komen. Vaak is een persoonlijk gesprek al genoeg om de lucht te klaren.

 

Mocht je er niet uitkomen op de vestiging of toch liever direct een klacht bespreken of indienen. Dan kan dit via info@bredeplein.nl of telefonisch via 06 – 11 77 47 19.

 

Houd er rekening mee dat een formele klacht schriftelijk ingediend moet worden.